SESSIÓ INFORMATIVA L'ADMINISTRACIÓ A PROP TEU 14 DE NOVEMBRE

Dijous, 23 d’octubre de 2025

El divendres 14 de novembre de 11 h a 14 h a la sala de Plens de l'Ajuntament es fa una sessió informativa del pla "L'Administració a prop teu". 

Es du a terme per funcionaris de la Subdelegació del Govern a Barcelona, funcionaris de la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS), de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i del Servei Públic d'Ocupació de l'Estat (SEPE). 

En aquesta sessió informativa del Pla "L'Administració a prop teu", després d'una breu presentació de la Administració General de l'Estat en el  territori, el contingut es centrarà en l'Administració Electrònica. En concret, s'explica i mostra la informació del Punt d'Accés General (https://administracion.gob.es/) com a finestra d'accés a les  administracions públiques estatal, autonòmica i local, amb registres i cercadors de seus electròniques i tràmits electrònics, a més de contenir extenses guies explicatives adreçades als ciutadans i a empreses sobre diferents situacions vitals i laborals.

Així mateix, també es mostra i explica el funcionament de Carpeta Ciutadana (https://carpetaciudadana.gob.es/carpeta/clave.htm), una pàgina web i aplicació de mòbil a través de la qual els ciutadans poden comunicar-se amb les administracions públiques; consultar diferents dades personals i les seves cites prèvies; accedir a informació sobre diversos procediments; informar-se sobre les seves notificacions pendents de llegir i de l'estat dels expedients en tràmit, o també rebre avisos i alertes, entre altres funcionalitats.

Els funcionaris del Servei Públic d’Ocupació de l’Estat (SEPE) podran prestar informació administrativa sobre els tràmits i procediments a disposició de la ciutadania en la seu electrònica del SEPE, com podrien ser la sol·licitud de prestació o subsidi per desocupació, formulari per a presol·licitud individual de prestacions per desocupació, etc.

Els funcionaris de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) podran prestar informació general sobre els tràmits i serveis que la ciutadania pot realitzar a través de l'ús del portal de la TGSS IMPORTASS, com l’obtenció d'informes de vida laboral i de bases de cotització, la modificació de dades personals i de contacte, o el canvi de domiciliació bancària, etc.

Els funcionaris de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) podran prestar informació sobre tràmits que la ciutadania pot realitzar a la plataforma “La teva Seguretat Social”, com simulacions d’edat i quantia de la pensió de jubilació, sol·licituds de prestacions, etc.

Al final de la sessió, es tramitaran els certificats electrònics de la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) que sol·licitin els assistents, que es una identificació digital que obre totes les portes de l’Administració electrònica, així com també es podran atendre consultes i resoldre dubtes sobre el contingut de la sessió informativa del pla "L'Administració a prop teu". Per aquesta raó, si fos necessari, la sessió es podria prolongar fins a les 14.30 hores.

 

Darrera actualització: 23.10.2025 | 09:35